Pomysły na posiłki

Nie zawsze mam okazję sfotografować każdy mój posiłek, ale chciałabym Wam pokazać kilka przykładów. Śniadania i kolacje są u mnie wymienne, na obiad staram się zjeść coś na ciepło w połowie dnia, na przekąskę coś lekkiego.

Podstawowe zasady komponowania moich posiłków:

  • zazwyczaj 4 dziennie
  • staram się aby w każdym znajdowały się surowe warzywa
  • jeśli smażę to tylko na oleju kokosowym
  • pieczywo tylko pełnoziarniste, graham lub wafle ryżowe

  1. kanapka z wysokobłonnikowego pieczywa posmarowana serkiem almette + szynka szwarcwaldzka + warzywa, pół kanapki z pasztetem z ciecierzycą + warzywa, pół kanapki z dżemem niskosłodzonym
  2. smoothie z truskawek, jarmużu i wody – na wynos:)
  3. pstrąg łososiowy pieczony z porem, cebulką i cytryną + frytki z batatów + pieczone szparagi + pomidorki koktajlowe
  4. kanapka z wysokobłonnikowego pieczywa posmarowana serkiem almette + szynka szwarcwaldzka + warzywa + jajko, pół kanapki z pasztetem z ciecierzycą + szynka szwarcwaldzka + warzywa + jajko, pół kanapki z dżemem niskosłodzonym

  1. Jajecznica smażona na oleju kokosowym (3 jaja, 3 plasterki chudej wędliny, odrobina cebulki, szpinak) + warzywa i odrobina serka sałatkowego
  2. Placek (4 łyżki otrębów owsianych, 1 jajko, 2 łyżki serka homogenizowanego, troszkę cynamonu) + reszta serka homogenizowanego + kawałek jabłka + dżem niskosłodzony, bo akurat miałam ochotę na coś takiego, zazwyczaj jem ten placek tylko z jakimś owocem, np. jabłkiem, gruszką itd.
  3. Mix kaszy bulgur, pęczak i zielonej soczewicy + mini marchewki gotowane + kurczak smażony na oleju kokosowym, a później zapieczony w paście z bakłażana i papryki, mini mozzarellach i pomidorkach koktajlowych.
  4. Tosty grahamowe (bardzo cienkie pieczywo), jeden ze szpinakiem, łososiem i mozzarellą, drugi z chudą wędliną z kurczaka, mozzarella i szpinakiem + pomidor i szczypiorek

 

  1. smoothie z truskawek, jarmużu i wody
  2. filet z kurczaka w płatkach owsianych smażony na oleju kokosowym + mix kaszy pęczak, bulgur i  zielonej ciecierzycy + kalafior, szpinak, pomidorki koktajlowe i serek sałatkowy
  3. wafle ryżowe z pasztetem z ciecierzycą, szpinakiem, pomidorem i papryką

Oprócz tego w ciągu dnia staram się regularnie pić wodę, a gdy chcę napić się czegoś ciepłego to wybieram połączenie morwy białej i mięty.

To tylko przykłady posiłków, a nie moje jadłospisy z danego dnia. Nie przy każdym posiłku miałam okazję zrobić zdjęcie. Czasem jem przez 2 dni ten sam obiad, bo nie mam czasu codziennie na przygotowywanie czegoś nowego. Nie mam przez nikogo ułożonej diety, po prostu staram się jeść zdrowo. Powoli zmieniam swoje nawyki żywieniowe, tak żeby zdrowe pozostały ze mną na zawsze.

Może również Was te przykłady zainspirują do podjęcia kroku w stronę zdrowszego stylu życia:)